تبلیغات
پزشكی - پوستی بدون چروك با 10 ماده غذایی
سه شنبه 29 دی 1388  04:01 ق.ظ
نوع مطلب: (پوست و مو ،) توسط: دكتر

بسیاری از مردم ویتامین A را پیام‌آور بینایی بهتر می‌دانند. توجه كنید كه سلامت پوست ما نیز مستقیماً به میزان ویتامین A غذای ما مرتبط است.

 ویتامین A برای خنثی كردن عناصر مضر پوست نقش آنتی‌اكسیدان را بازی كرده و از تشكیل چین و چروك در آن جلوگیری می‌كند. به علاوه پیشرفت آن را به تأخیر می‌اندازد و پوست ما را جوان نگاه می‌دارد. دوسوم ویتامین A مصرفی ما از بتاكاروتن تأمین می‌شود كه تولیدكننده رنگ زرد و نارنجی در میوه‌ها و سبزی‌هاست. بدن ما بتاكاروتن را به ویتامین A كه برای سلامت پوست الزامی است تبدیل می‌كند و به مصرف می‌رساند. سیب‌زمینی، هویج و زردآلو منبع غنی بتاكاروتن است.ویتامین A نوسازی پوست را افزایش می‌دهد و از تشكیل چین

 و چروك در آن جلوگیری می‌كند.ویتامین A محلول در چربی بوده و به راحتی در بافت بدن ما ذخیره می‌شود، در حالی كه قابلیت ذخیره شدن در هیچ گیاهی را ندارد. مصرف آن بیش از میزان مجاز روزانه تأثیر سمی دارد، بنابراین عاقلانه نیست كه قرص ویتامین A را به غذای خود بیفزایید.
10 راه ساده برای افزودن بتاكاروتن به سبد غذایی شما وجود دارد.
1 - هویج رنده شده به سس ماكارونی یا لازانیای خود بیفزایید. در مزه غذا تأثیر چندانی ندارد،‌ اما كاروتن آن پوست شما را تغذیه می‌كند.

2 - برگ تازه اسفناج را به سبزیجات سالاد خود بیفزایید. اسفناج نسبت به سایر سبزیجات گروه خود بتاكاروتن بیشتری دارد.

3- روزانه یك ماده لبنی با طعم میوه مصرف كنید، مثل ماست و میوه تازه. زردآلو، هلو و انبه را به آن بیفزایید تا میزان كاروتن غذای شما افزایش چشمگیری داشته باشد.

4 - برش‌های كوچكی از هندوانه را همراه با نعناع به نوشیدنی خود بیفزایید، تأثیر بسیار مطلوبی بر پوست شما خواهد گذاشت.منابع غنی از ویتامین A عبارتند از: جگر، شیر، زرده تخم‌مرغ، پنیر چدار، ماهی،‌ سیب‌زمینی شیرین، هویج، كدو حلوایی،‌ طالبی، زردآلو، هلو، كلم بروكلی، گریپ‌فروت، اسفناج و سایر سبزیجات سبز تیره و برگی شكل

5 - همیشه برگ كلم تازه داشته باشید و به عنوان پیش غذا آن را میل كنید

6 - به شام خود میوه بیفزایید. كمپوت هلو و زردآلو یا هلو و زردآلو تازه را در دسترس نگه دارید تا به سالاد میوه شبانه خود بیفزایید

7- میوه‌های گرمسیری را انتخاب كنید. اگر از میوه‌های عادی خسته شده‌اید به میوه‌های مناطق حاره مانند انبه روی آورید

8 - گل كلم یا اسفناج تازه را به ماكارونی با سالاد گوجه‌فرنگی بیفزایید. موجب شادابی پوست شما خواهد شد

9 - انبه را در سس تند جانشین گوجه‌فرنگی كنید كه نه‌تنها گیرنده‌های چشایی شما به‌وجد درمی‌آیند بلكه میزان زیادی كاروتن نیز به سبد غذایی شما افزوده شده است

10 - آب‌میوه‌های غنی از كاروتن را بنوشید، مثل آب طالبی و آب هویج.(همشهری انلاین)


  • آخرین ویرایش:-
نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

خوشمزه خطرناك..........سه شنبه 29 دی 1388

میوه بخورید..........سه شنبه 29 دی 1388

گوسفند زنده و سالم..........سه شنبه 29 دی 1388

سلامتی: چند نكته كاربردی..........سه شنبه 29 دی 1388

بروكلی و كاهش قند خون..........سه شنبه 29 دی 1388

درمان نابینایی با تولید سلول‌های چشم از پوست..........سه شنبه 29 دی 1388

با سیر و پیاز به جنگ سرطان بروید!..........سه شنبه 29 دی 1388

پوستی بدون چروك با 10 ماده غذایی..........سه شنبه 29 دی 1388

عدم آموزش برای انجام زایمان طبیعی باعث رشد بی رویه سزارین در کشور شده است ..........سه شنبه 29 دی 1388

یک عمل جراحی نادر قلب در بیرجند انجام شد ..........سه شنبه 29 دی 1388

80درصد جمعیت بالای 70 سال دچار آرتروز مفصلی هستند ..........سه شنبه 29 دی 1388

وزیر بهداشت: طرح تحقیقاتی مداخله در دیابت در شش شهر بزرگ کشور اجرا می شود ..........سه شنبه 29 دی 1388

واجدین شرایط تزریق واکسن آنفلوآنزای فصلی هر چه سریعتر برای واکسینه شدن اقدام کنند ..........سه شنبه 29 دی 1388

70درصد دانش آموزان نوجوان دچار اختلالات ستون فقرات هستند ..........سه شنبه 29 دی 1388

ژن تنظیم چاقی و دیابت کشف شد ..........سه شنبه 29 دی 1388

همه پستها